tisdag 31 augusti 2010

68

Ännu en kalendermånad avslutad (och två tredjedelar av år 2010). En liten titt i träningsdagboken visar att augusti var så bra som vilken månad som helst, vilket i realiteten är hur dåligt som helst. Hade jag inte varit förkyld så hade jag tagit mig över tiomilastrecket i augusti, men nu sitter jag och surar och snorar istället.

Skärmdump från min träningsdagbok på jogg.se.

Varför ser det då så illa ut när jag sammanställer månad för månad? Den bistra sanningen är nog den att springer jag inga lopp så blir det inte många mil i dagboken. Precis som förra året är ungefär en fjärdedel av min löpning någon form av lopp. De mål jag satte upp för årets löpning har jag fortfarande svårt att leva upp till. För tillfället ser det knappt ut som att jag har löpning som hobby.

6 kommentarer:

  1. Sommaren utgör en speciell tid tycker jag. Man tror att man ska träna massor när man är ledig, men frånvaron av rutiner och massor av "måsten" gör att det brukar bli mindre istället.

    Nu är det många, inkl jag själv som fått höstens första förkylning. Imponerad av att du tävlar så mycket, själv har jag väl tävlat 70km i år av sprungna 1345km hittills i år...

    SvaraRadera
  2. Visst är det så. Rutiner är A och O. Sommaren är för lös och ledig för att man ska lägga sig till med regelbundna vanor.

    Du ser ut att ha fin regelbundenhet i din löpning året om, men jag behöver tävlingarna för att sätta press på mig själv att springa. Det är konstigt, för jag tycker ju om att springa även om det inte är tävling.

    SvaraRadera
  3. Jag sprang själv 94,5 km i augusti månad. Dock långsammare och vid fler sträckkortare tillfällen.

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat, Martin! Just att du springer kortare sträckor gör det bara till en större bedrift. Jag behöver komma ut oftare, om så bara för några kilometer.

    SvaraRadera
  5. Skaffa dig en coach. Det hjälper iallafall mig på traven.

    SvaraRadera
  6. Skaffa och skaffa. Om någon skulle erbjuda sina tjänster så är jag villig att diskutera det.

    SvaraRadera