tisdag 17 augusti 2010

82

För tredje året i rad ska jag delta i Vasastafetten. Vid de båda tidigare tillfällena har jag sprungit den längsta sträckan, den sjätte, mellan Evertsberg och Oxberg. När det i år stuvas om bland deltagarna så har jag uttryckt önskemål om att få slippa sträckorna med den värsta terrängen. Det är förstås för att jag inte vill riskera att trampa snett med min stukade högerfot.


Laget heter Mångsbodarna-Tennäng Fäbodlag och tävlar i mixed-klassen. Trots namnet står vi i årets startlista som ett Stockholmslag. Jag gissar att det beror på att den som anmält laget är en före detta Mora-bo som nu gör Stockholms gator säkrare.

På fredag sitter vi i en bil på väg till Dalarna. På lördag springer jag i fäders spår. Men på söndagen måste jag och min sambo ta oss hem, så är det någon har två platser över i en bil från Mora till Stockholm så finns det lite bensinpengar att hämta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar