onsdag 16 juni 2010

144

Eftersom jag pratat med två andra personer om att springa Xtreme tillsammans idag så såg jag till att komma iväg i rätt tid. Tyvärr insåg jag på vägen att jag glömt ta med klocka. Det är ju för att undvika sådant som jag har mina checklistor, men jag glömde förstås bort att kolla checklistan också...

Väl framme väntade jag en halvtimme på löpsällskap med klocka. Väl investerad tid, skulle det visa sig. Tomas, som är en tidigare kollega/arbetsgivare, hjälpte mig att hålla god och kontrollerad fart. Vid varje kilometermarkering gissade jag tiden och jag var sällan mer än några sekunder ifrån. Jag känner mig själv ganska väl.

Med tre kilometer kvar visste jag att det skulle bli nytt personbästa. På sista kilometern spurtade vi mot 70 minuter, men det är osäkert om jag klarade det. Resultatlistan brukar komma först efter midnatt, och så länge tänker jag inte vara vaken. Det blir nog 70 minuter och några sekunder, men jag känner mig ändå nöjd eftersom jag för två veckor sedan inte kunde förstå hur jag skulle kunna nå 70.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar