onsdag 16 maj 2012

Startlappseländet (239 dagar)

Idag kunde man hämta sin startlapp till Skärholmsloppet i en butik i stan. Man var dock tvungen att göra det innan klockan 18, och jag jobbade till klockan 18. I Skärholmen.

Under torsdagen eller fredagen går det att hämta startlappen i Skärholmen. Dessa två dagar är jag ledig från jobbet. Jag känner inte för att åka till Skärholmen på en ledig dag bara för att hämta en startlapp.

Hela upplägget verkar anpassat för de som bor i Skärholmen. Jag väntar med att hämta min startlapp till på lördag när jag ändå ska åka till Skärholmen för att springa loppet.

2 kommentarer:

  1. Det där strulet har jag på Sthlm Marathon år. Jag kommer att vara på tjänsteresa torsdag och fredag när nummerlappsutelningen är. I år kommer jag att få hämta nummerlappen på lördagen. Det känns lite "sådär" när det gäller maran :-).

    SvaraRadera
  2. Det har hänt att jag haft ont om tid att hämta ut startlappen till Stockholm Marathon (och i det fallet känns allt mycket viktigare dagarna innan loppet), men det jag stör mig på nu inför Skärholmsloppet är att startlappen hela tiden är där jag inte är. Jag vinner ingenting på att ha min arbetsplats i Skärholmen, tvärtom!

    SvaraRadera