lördag 26 maj 2012

Onödiga risker (230 dagar)

Första punkten på helgschemat var en långpromenad med hunden, så jag bestämde mig för att plocka fyra kontroller i Friska Nacka. Jag siktade in mig på kontrollerna bortom Nackamasterna. Det tog sin lilla tid att komma dit, men de var inte särskilt svåra att hitta med hjälp av mobilappen.

Egentligen borde man börja med den bortersta kontrollen och jobba sig tillbaka hemåt, men nu gjorde jag inte det. Så när kvällens fjärde och sista kontroll var registrerad var jag rätt sugen på att ta den absolut närmsta vägen tillbaka till civilisationen.

Utsikten från kontroll nummer 9, innan den vådliga nedfärden.

Det var fruktansvärt brant ner mot sjön, och det var naturligtvis jättedumt att ta sig ner med en en hund som drar i kopplet. Underlaget var förrädiskt och dolt i blåbärsris, så det kunde gått hur illa som helst. Nu blev det bara ena stortån som fick en törn som resulterade i blod under nageln. Förhoppningsvis har jag lärt mig något (utöver var tiotusen blodtörstiga myggor väntar in sommaren).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar