torsdag 17 maj 2012

Huvudvärksdistans (238 dagar)

Flera dagar den senaste tiden har jag haft huvudvärk. Idag var den lite värre än vanligt. Jag tänkte först vänta ut den, men sedan bestämde jag mig för att springa i alla fall. Den positiva följden var att klockan hann passera fyra och att solen kanske därmed var lite mer barmhärtig.

Jag tog det väldigt lugnt och landade på sexminuterstempo. Hellasgårdens gröna spår vågade jag mig inte på idag. Efter ett varv på det gula spåret hade jag sprungit prick 8 kilometer när jag nådde Hellasgårdens toaletter. Efter toabesöket vilade jag i 15-20 minuter. När jag stod still kändes inte huvudvärken alls.

Det blev sexminuterstempo även på vägen hem. Det är lite oroväckande hur komfortabel den farten känns. Huvudvärken var värst i uppförsbackarna, men inte så farlig annars. Mot slutet kändes det faktiskt riktigt bra. När jag kommit tillbaka till K22 kunde jag stanna klockan efter prick 12 kilometer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar