tisdag 8 maj 2012

Sydd (247 dagar)

Det är dåliga förutsättningar för löpning just nu. Jag har varit risig i halsen i några dagar och hostat en del sedan Sentrumsløpet förra lördagen. Den här helgens vilsamma resa till Belgien verkade göra mig gott eftersom rösten lät nästan normal på söndagen, men vid hemkomsten kände jag mig sämre igen.

Idag håller jag mig stilla för att jag är varit hos kirurgen och skurit bort tre prickar. Inget dramatiskt, bara en säkerhetsåtgärd och provtagning. Det innebär förstås att jag inte får duscha på några dagar och måste röra mig lite försiktigt, framförallt när stygnen tagits bort om två veckor.

Jag har en del löpning planerad innan återbesöket, bland annat Skärholmsloppet nästa lördag. Det ska nog gå bra — jag sprang mitt livs snabbaste mil med stygnen kvar från när jag sist tog bort några prickar. Inte långt senare sprang jag mitt livs snabbaste mara, så jag ska nog inte behöva vara orolig inför Stockholm Marathon heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar