söndag 6 maj 2012

Lopp i Bryssel (249 dagar)

Eftersom jag har en bra bas hos min belgiensvenske vän funderar jag på om jag i framtiden ska springa något lopp i Bryssel. Brussels Marathon verkar onödigt jobbigt, men det finns ett tvåmilslopp, 20 km de Bruxelles, som är ett populärt och årligen återkommande storlopp med 30 000 deltagare.

Även tvåmilsloppet beskrivs som krävande med ansträngande stigningar, ett par trånga passager under inledningen och den lilla twisten att den totala sträckan (till vissas överraskning på upploppet) faktiskt är 20,1 kilometer.

I år ligger loppet sista söndagen i maj. Mitt eventuella deltagande under kommande år påverkas givetvis av om loppet liksom i år ligger alltför nära eller krockar med Stockholm Marathon. Det skulle annars vara trevligt att se lite mer av Bryssel i knappt 15 km/h.

Något gammalt, något nytt och en vän med en biljett till Brygge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar