torsdag 7 oktober 2010

31

När är det okej att använda löparutrustning utöver då man är ute och springer? Aldrig? När allt annat är i tvätten eller när ingen annan ser?

Senast nu ikväll tog jag på mig min Nike dri-fit-keps för en snabb vända till pizzerian. Det kändes inte rätt, men det var den huvudbonad som var närmast till hands.

Uttjänta löparskor använder jag oftast bara när jag är flyttgubbe eller av någon annan anledning ska ha på mig något jag inte är rädd om.

Mina Adidas-glasögon använde jag som solglasögon i flera år utan att skämmas. Men jag skulle inte kunna ha på mig en pulsklocka till vardags utan att känna mig extremt nördig.

I min garderob har jag ett ständigt växande antal tröjor i funktionsmaterial som nästan aldrig kommer till användning. Fast det ska erkännas att dessa tröjor tillsammans med löparshorts och sportstrumpor ibland har fått följa med ut på andra äventyr än löpning.

Midnattsloppet vid Mayaruinerna i Tulum? Inte okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar