tisdag 12 oktober 2010

26

Lite då och då kollar jag kalendern på New York Road Runners hemsida. Nyss blev jag oerhört stressad över en liten asterisk intill Poland Spring Marathon Kickoff, som är mitt nästa planerade lopp (31 oktober). En asterisk betyder att loppet snart är fullt, två asterisker att man gått och velat alldeles för länge.

Nu gjorde jag slag i saken och registrerade mig. Eftersom det handlar om deltagande i ett arrangemang i USA var det två sidor med villkor som skulle godkännas. Jag passade på att anmäla mig även till NYRR 5 (5 november), så jag inte behöver bli stressad en gång till. Båda loppen är 5 engelska mil, vilket för tillfället känns som en väldigt trevlig distans.

Jag borde ha anmält mig direkt efter Hässelbyloppet, för nu har dollarkursen börjat vandra uppåt. För en medlem i NYRR (vilket jag är) kostar loppen $18 respektive $40, vilket i runda slängar blir 400 spänn totalt. Worth every penny.

2 kommentarer:

  1. Du verkar förlänga tävlinssäsongen in i det sista! Det är väl kanske passande att önska ett stort LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  2. TACK! Att säsongen tar slut först efter 7 november har dock stått klart sedan ett och ett halvt år tillbaka. Jag gör bara vad jag kan för att hålla mig igång hela vägen fram.

    SvaraRadera