onsdag 10 mars 2010

242

Innan min sambo åkte till jobbet (och lämnade mig med hunden som fortfarande behöver konstant tillsyn) passade jag på att reprisera gårdagens soliga runda. De enda små skillnaderna var att det gick en minut snabbare och att jag idag mötte våren med solglasögon.

Mina solglasögon är ett par Adidas som har hängt med sedan 2005. Jag kommer ihåg att en före detta arbetskamrat blev provocerad över att de kostade 2000 kronor, men jag tycker faktiskt att de har varit värda varenda krona.

För det första är jag väldigt nöjd med utformningen (glaset är i ett stycke och ger ett obrutet synfält utan någon störande plastplupp vid näsryggen, bågarna har ställbara klicklägen och sitter bra och stabilt på plats) och för det andra har jag använt dessa solglasögon (och inga andra) flitigt i snart fem år både vid löpning och till vardags.

Det bästa av de två glasen som ingick är nu repat och sprucket. Antingen köper jag ett nytt glas om de fortfarande finns att köpa löst, eller så köper jag ett par helt nya glasögon. Just den här modellen finns väl inte längre, men jag kommer att titta efter något liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar