måndag 9 april 2012

Premiär för XTreme Running (276 dagar)

Den här tisdagen är det premiär för XTreme Running i Ursvik. Det finns två saker som talar emot mitt deltagande under den här säsongen och bara en som talar för.

För det första bor jag inte norr om stan längre. Att åka från jobbet i Kungens kurva till Ursvik för att springa och sedan åka hem till kanten av Nackareservatet är nästan bara löjligt.

Mitt tidigare deltagande, senast 2010, motiverades delvis av möjligheten att vinna en startplats till Lidingöloppet, vilket jag hade turen att göra 2008. I år finns inte den möjligheten.

Å andra sidan gillar jag den tuffa 15-kilometersbanan, och jag skulle ju gärna putsa mitt tidigare personbästa på 70:08. Kanske vid en senare deltävling när jag inte är i slutstadiet av en förkylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar