torsdag 25 februari 2010

255

Runner's World la idag ut en lista med löparbloggar de blivit tipsade om. Jag har tidigare lovat att göra en egen lista över de löparbloggar jag läser, och nu är väl ett tillfälle så gott som något.

Maratonbloggen
Jag gissar att detta är en av Sveriges mest lästa bloggar om löpning. Om SvD har en blogg som heter Maratonbloggen så är det klart att den drar till sig läsare. Det är många som kommenterar också - fler än vad jag orkar läsa. Det jag uppskattar är att Petra Månström som skriver flera inlägg varje dag har en sådan bredd på ämnesvalet och är så nyfiken på alla aspekter av löpning.

Roadrunners Löparblogg
En löpare i ungefär min ålder som planerar att springa i stort sett samma lopp och vill göra det på tider som är desamma som jag hoppas på... Hur skulle jag kunna låta bli att läsa? Självklart har Roadrunner en betydligt bättre träningsdisciplin än vad jag har, och jag hoppas väl att det ska smitta av sig.

Snabba fötter
Jag har träffat Kenth en gång på ett långpass i Stockholm och blev nyfiken när han sa något som jag tolkade som att han inte är så bra på att träna utan mer fokuserad på tävling. Fast det är väl inte riktigt sant, han är bland annat en riktig löpbandsexpert. Hans tävlingsresultat är också något jag bara kan drömma om.

Sofia Headstrong
Sofia vill kombinera sina båda intressen mode och löpning. Jag intresserar mig för de faktum att hon är exilsvensk i New York (vilket jag själv har testat) och att vi springer ungefär lika snabbt och kanske rentav passerar varandra några gånger vid New York City Marathon i höst?

Ultraschmultra
Fredrika skriver om att springa långt. Riktigt långt. Hon har också en långsiktig plan som inkluderar ett av världens tuffaste långlopp, legendariska Spartathlon på 246 km. Det är svårt att inte imponeras och inspireras. Jag tror att det här är den första löparblogg jag började läsa och jag minns inte hur det gick till. Eller det kanske är dubbel lögn – var det via en kommentar på Jonas Crambys avsomnade löparblogg på Café?

2 kommentarer:

  1. Ultra Schmultra var ny för mig. Måste kollas upp. Snyggt inlägg annars! :-)

    SvaraRadera
  2. Kul, fick en del tips på nya bloggar!

    SvaraRadera