söndag 19 september 2010

49

Valet står mellan Hässelbyloppet 10 oktober eller ett helt (o)vanligt långpass samma helg.

Det som talar för Hässelbyloppet är att jag har goda möjligheter att göra en bra tid. Det känns inte helt omöjligt att mina 39:59 från Kistaloppet kan putsas ytterligare om förutsättningarna är de rätta. Jag känner också många som sagt att de ska ska springa Hässelbyloppet, och det skulle vara roligt att springa samtidigt med dem.

Å andra sidan har jag redan klarat att springa milen på under 40 minuter. Jag behöver inga fler försök i år och jag har inte heller någon tradition att upprätthålla eftersom jag inte sprang Hässelbyloppet förra året. Vad jag verkligen behöver är fler långpass inför NYC Marathon. Mitt schema med lopp var och varannan helg har i praktiken fungerat som hinder för långpass.

Senast på onsdag ska jag ha bestämt mig, för då stänger anmälan till Hässelbyloppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar