måndag 31 maj 2010

160

Strax under 5 minuter per kilometer är det tempo jag bör hålla i Stockholm Marathon på lördag för att komma under 3 timmar och 30 minuter. Mer exakt 4:58, men det är bara ett genomsnitt. Vilket tempo det faktiskt kommer att bli har jag ingen aning om, men jag vet att det förmodligen kommer att variera en del under loppet.

Jag lallade runt Hälsans stig i Hökarängen för ett par timmar sedan för att se om jag kunde hitta mitt maratempo. Trots att jag tog det lugnt gick det lite för snabbt vid flera tillfällen, och snittfarten på åtta kilometer blev 4:40. Det får väl gå – jag hittar säkert ett lägre tempo på naturlig väg när jag sprungit tre mil eller så.

Annars försökte jag i viss mån simulera hur det kommer att se ut på lördag vad gäller klädsel, tidpunkt och väder. Jag kanske borde stått och trampat i solen i en halvtimme också innan jag började springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar