tisdag 18 maj 2010

173

Att jag åkte till Ursvik en timme senare än jag först hade tänkt mig gjorde inte så mycket med tanke på temperaturen. Jag hade gärna startat ytterligare ett par timmar senare med solen på väg ned, men sista start i Xtremes deltävlingar är 18:30 (jag startade 18:15).

Det kändes segt redan från start, och därför blev jag överraskad när jag nu ikväll upptäckte att jag faktiskt inledde snabbare än sist. Det var först efter halva sträckan – från åttonde kilometern och framåt – som det gick märkbart långsammare. Efter 9 kilometer tänkte jag att det får ta 75 minuter idag, men lite senare återvände krafterna och jag började ladda för att spurta in under 73.

Tyvärr höll jag blicken lite för lågt på slutet och råkade följa det nyutlagda barkfliset på den röda slingan. Jag hann springa alldeles för långt nerför en backe innan jag insåg mitt misstag och vände tillbaka. Eftersom jag inte längre kände för att spurta fick jag en sluttid några sekunder över 75 minuter. Jag får se det som ett straff jag förtjänade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar