onsdag 22 augusti 2012

Garmin strular (142 dagar)

Klockan visade sexminuterstempo på första kilometern ikväll, så jag tänkte att det får bli en återhämtningsjogg. Benen är fortfarande möra efter Midnattsloppet. Sedan gled tempot omärkligt över till omkring fem minuter per kilometer och jag sprang ett extra varv på Kärrtorpsspåret, glad i hågen. Det blev till och med en liten spurt på slutet.

När jag laddade upp passet blev jag mindre glad, för det såg inte ut så som jag sprang det. Här är en skärmdump från jogg.se med en närbild på kartan och diagrammet med sträcka och tempo:


Startpunkten var i verkligheten densamma som slutpunkten. En bra bit av den inledande kilometern har alltså hamnat fel, vilket är tydligt då de första och sista ca 200 metrarna är de samma. Tempot under inledningen ser också jättekonstigt ut.

Det är inte första gången GPS-funktionen i min Garmin 410 ballar ur. Jag hoppas att det bara är enstaka avvikelser, för annars hade jag lika gärna kunnat ha en vanlig klocka med bara tidtagning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar