lördag 4 augusti 2012

I Sverige/målgång i Öloppet (160/159 dagar)

Vi närmar oss slutet på vår semesterresa, men vi har valt att göra ett par stopp i Sverige på hemvägen. Igår hamnade vi därför på Donsö i Göteborgs södra skärgård. Tanken var bara att besöka barndomsvänner till min sambo, men vi kom lagom till årets stora händelse på ön med diverse festligheter.

Lustigt nog var ön också platsen för målgången i Öloppet, en sim- och löpartävling på totalt 35 kilometer. Nu hann vi inte se själva målgången eftersom vi hoppade på färjan tillbaka — precis vid målsnöret — kort innan tävlingen avgjordes.

Jag bestämde mig i sista stund för att köpa ett par kompressionsstrumpor till nedsatt pris. Eftersom färjan var på väg att lägga ut hann jag inte vänta på varken växelpengar eller kvitto och köpte en annan modell än jag hade tänkt i en storlek som jag inte vet om den är rätt.

Skulle köpt race-modellen, men slog till på de här för 200 kr.

Från färjan kunde jag vid nästa ö se de tävlande närma sig sluttampen. Några av de tävlande var så nära färjan att befälhavaren signalerade innan vi la till vid bryggan.

Toppstriden? Svårt att avgöra.

Jag själv har sedan ett par dagar tillbaka gett upp tanken på att springa något mer innan jag är hemma igen. Jag är stel i fötterna och har ont, antingen av skorna eller av all bilkörning. Det ska bli skönt att komma hem för skobyte och några rundor i de välkända motionsspåren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar