onsdag 22 augusti 2012

Tio år i Midnattsloppet (141 dagar)

Det första lopp jag deltog i var Midnattsloppet i Stockholm 2003. Jag har sprungit massa olika lopp sedan dess, men Midnattsloppet har jag fortsatt att springa varje år. Det blev tionde gången nu i lördags, och för denna bedrift tilldelas man en extra medalj.

Jag hade läst i förväg att man kunde hämta ut den här medaljen i informationstältet på Zinkensdamm efter loppet. Jag gick dit, men kom först då på att jag inte hade legitimation eller något annat som styrkte min identitet — inte ens ett startnummer att visa upp från loppet jag just sprungit. Nu spelade det inte så stor roll, för tjejerna som jobbade i informationstältet verkade inte själva vara särskilt informerade.

Någon gick och hämtade en låda, jag hörde någon annan säga att det fanns olika medaljer och därefter fick jag frågan om det var tio år jag hade sprungit. Sedan fick jag medaljen. Jag blev lite paff och frågade om de inte skulle kolla upp mig. Så de kollade i registret, jag kände mig lite fånig och sedan var det inte mer med det.


Medaljens fram- och baksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar