tisdag 7 augusti 2012

Sickla före Kista (156 dagar)

För två år sedan sprang jag första upplagan av Kistaloppet. Loppet fick en speciell plats i mitt löparhjärta eftersom jag för första gången gjorde sub 40 med sluttiden 39:59.

Förra året sprang jag både Kistaloppet och första upplagan av Sicklaloppet. I år ligger dessa båda lopp samma dag, lördag 8 september, så jag blir tvungen att välja.

Det som talar för Sicklaloppet är först och främst att det är på hemmaplan, men också att jag erbjudits en sponsorplats och slipper betala startavgiften. Det som lockar med Kistaloppet är en ny chans att erövra den där jackan som jag missade förra året.

Det finns förstås en teoretisk möjlighet att springa båda loppen eftersom starten i Sicklaloppet går 11:00 och starten i Kistaloppet 14:00. Med det upplägget blir det förstås betydligt svårare att kvalificera sig för jackan.

Idag fick jag en inbjudan till ett dop lördag 8 september kl 14:00. Jag antar att det avgör saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar