torsdag 2 september 2010

66

Jag var i Stockholms norra utmarker idag och såg tumbleweed korsa vägen en bit från min gamla bostad. Min förkylning kändes inte värre än att jag vågade ge mig ut och springa min gamla standardrunda. A run down memory lane. Det rör sig om ett trekilometers elljusspår en kilometer från lägenheten, känt i vissa kretsar som Husbytrean eller kort och gott H3 (elljusspåret alltså, inte lägenheten).

Jag ville se hur snabbt jag kunde springa spårets tre kilometer, så jag bestämde mig för att jogga dit, sedan ösa på så gott det gick och avsluta med lugn jogg tillbaka. Jag hade glömt att ta med armbandsklockan, så jag sprang med mobilen i handen. Tidtagaruret i min Sony Ericsson gav mig dessa siffror:
min/km totalt
Uppjogg (nedför) 04.43,5
H3 kilometer 1 04.00,2 08.43,7
H3 kilometer 2 04.31,3 13.15,0
H3 kilometer 3 04.25,9 17.40,9
Nedjogg (uppför) 05.15,3 22.56,2
Med lite huvudräkning får man fram 12:57 på Husbytrean. För att försvara kilometertiderna vill jag framhålla att det är en ganska backig runda. Men visst kan jag kanske klara den på 12 blankt. Om jag springer den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar