måndag 27 september 2010

41

Om jag höjer blicken så ser jag nya mål bortom New Yorks horisont. Andra lopp, andra maror, bättre tider, mera träning.

Om jag sänker blicken så ser jag att vågen jag står på visar mindre än den gjort vid något tillfälle sedan jag nådde min nuvarande längd. Jag vågar inte ens räkna ut mitt BMI.

Jag tappar något kilo varenda gång jag springer ett lopp och det har blivit allt svårare att ta tillbaka det jag förlorat. Fortsätter det så här så finns det snart ingenting kvar att ta av.

De som känner mig vet att jag inte äter små portioner, men jag är medveten om att jag inte äter tillräckligt ofta. Jag trodde aldrig att det skulle behövas, men jag måste nog överväga att ta någon form av kosttillskott.

3 kommentarer:

  1. Elvismackor är bra kosttillskott.

    SvaraRadera
  2. K köpte hem en burk jordnötssmör helt nyligen. Det har varit peanut butter jelly time varje morgon i en vecka nu.

    SvaraRadera
  3. Lägg skinka på också. Ännu godare, ännu bättre.

    SvaraRadera