tisdag 4 maj 2010

187

I eftermiddags grävde jag fram mina näst nyaste löparskor. De kändes bra – bättre än mina nyaste som jag i ärlighetens namn inte borde ha använt sedan i höstas. Det kanske inte precis är lösningen på mitt problem med benhinnorna att plocka fram ett par skor från 2008, men jag vill ändå byta skor tills jag köpt ett nytt par (eller två). Nog om skor nu, hela skoköpargrejen får ett eget inlägg framöver (eller flera).

Andra deltävlingen i Xtreme hade betydligt bättre väder än den första (som jag ju avstod). Om det inte vore för de irriterande benhinnorna så skulle jag säga att förutsättningarna idag var perfekta. Nu tänkte jag att det får väl ta 75-80 minuter, jag vill bara ta mig runt och kolla årets banändringar. Men det gick i ganska normal takt, och den sista kilometern spurtade jag lite.

Xtreme har en speciell plats i mitt löparhjärta. Tillräckligt för att jag idag skulle lägga till den specifika sträckan bland mina mål i sidospalten.

Tyvärr – och det retar mig oerhört – så sprang jag nog lite fel efter knappt 11 kilometer. Eftersom jag blev osäker när det plötsligt inte fanns mängder av skyltar så stannade jag. En löpare från Team Skavsåret som hann upp mig svarade att det var rakt fram, men jag tror att vi kan ha tagit en liten genväg. Fan! Jag ska skriva till SIK och be dem stryka min tid i resultatlistan.

2 kommentarer:

  1. Grym blogg, länkar upp dig i helgen. Testa sko köp på starfitness.co.uk eller wiggle.co.uk där får du två par till priset av ett istället för RS eller löplabbet. Men bara ifall du vet vad du skall ha förstås. Lycka till med fortsatt träning. 18 maj blir det års premiär för mig på xtreme.

    SvaraRadera
  2. Tack, tack. Vi får se hur det blir med skoinköpet.

    Lycka till själv med löpningen - vi ses kanske i Ursvik 18 maj!

    SvaraRadera