måndag 17 maj 2010

174

Man blir en bättre löpare med åren sägs det. Men minnet blir bara sämre. Om jag ska komma ihåg fler än tre saker – till exempel när jag går och handlar – är det bäst att jag skriver upp dem. Jag har mer än en gång sprungit lopp utan klocka av den enkla anledningen att jag glömt att ta med den till start.

På fredag åker jag till Göteborg. Jag åker tidigt och har planer för torsdagskvällen, så den här gången kommer jag för ovanlighets skull att packa min resväska mer än 12 timmar före avfärd. För att jag inte ska glömma något tar jag hjälp av en checklista. Jo, jag har faktiskt en checklista för just lopp. Den är kanske inte komplett, men jag jobbar på den. Samt en checklista för en kortare resa (som skiljer sig från checklistan för en längre resa). Jag ska göra checklistor för allting.

Vad var det nu jag skulle skriva upp på min checklista?

2 kommentarer:

  1. Ska du åka till Gôtet får du la ta med dig en käck-lista. Ta-da-pam!

    SvaraRadera
  2. Jag har ju ett litet Göteborgs-kit som jag inte får glömma att ta med. Det kanske kräver en egen lista...

    SvaraRadera