torsdag 20 maj 2010

171

Efter att ha använt en del av morgonen och förmiddagen till att springa till och från toaletten bestämde jag mig för en kortare mitt-på-dagen-runda likt torsdagen innan Kungsholmen runt, vilket innebär tre varv med fartökning (lunchpass skulle antyda att jag hade en normal anställning som normala människor). Passet blev också kostymrep för den vita '08-kepsen som följer med västerut i händelse av solsken.

Istället för att som sist inleda lugnt och spurta mot slutet gick jag ut i normaltempo, ökade försiktigt och försökte fördela sista varvets fartökning jämnt över varvet för att undvika en ansträngande spurt. Varvtiderna blev 6:56 - 6:36 - 6:12, men jag vet fortfarande inte hur lång den rödmarkerade rundan på gränsen mellan Gubbängen och Tallkrogen egentligen är. Jag fortsätter att räkna den som 1400 meter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar