tisdag 27 april 2010

194

Vilodag schmilodag tänkte jag och hade för avsikt att byta hunden mot löpar-outfit efter en timmes promenad. Vädret var om möjligt ännu bättre än vid gårdagens löptur och jag kände för att springa på upptäcktsfärd. Men av någon anledning blev jag kvar inomhus så länge att vädret hann skifta, och då kändes det inte så angeläget att komma ut igen.

Jag har suttit mycket framför datorn idag, mest för att få struktur på en massa osorterat material. Plötsligt insåg jag att det som i stort sett alltid varit mitt främsta intresse – film – har fått mindre uppmärksamhet samtidigt med att mitt intresse för löpning har ökat. Och imorgon kväll krockar månadens filmquiz med en löparträff...

2 kommentarer:

  1. Paradigmskifte, kallas det.

    SvaraRadera
  2. Menar du att det redan har skett eller att det blir paradigmskifte ikväll?

    SvaraRadera