onsdag 12 augusti 2015

#151: Mellantidsstatistik från Midnattsloppet

Jag tänkte att jag skulle jämföra mina tidigare Midnattslopp, kilometer för kilometer. Fast när jag kollar detaljerna från tidigare års resultatlistor så ser jag att de inte låter sig jämföras så lätt eftersom man inte registrerat samma mellantider varje år. De tre senaste åren har det getts fler mellantider än bara vid 5 kilometer, men det har inte varit samma mellantider.

Min egen klocka har dock registrerat mellantider varje kilometer, så de senaste fyra årens statistik finns att se på Garmin Connect. En snabb koll visar att loppets femte (och långsammaste) kilometer gick nästan exakt lika snabbt (eller långsamt) åren 2011-2013. Förra året var den fjärde kilometern sämst, men inte lika långsam, vilket beror på att man nådde backen upp till Sofia lite tidigare än tidigare år.

Gemensamt för de senaste fyra åren var att den nionde kilometern var min näst sämsta. Min kilometertid var då runt 4:15. Det är värt att tänka på mot slutet av loppet på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar