tisdag 4 augusti 2015

#142: Hem från jobbet igen

Båda i hushållet har nu månadskort för kollektivtrafiken (se där ett hösttecken om något!), vilket gör att det finns en anledning mindre att springa hem från jobbet. Men nu när jag jobbar 5-6 dagar i veckan tycks transportlöpning hem från jobbet vara det enda som får mig att springa.

På morgonen brukar jag vakna av mig själv vid halvåtta (jag ställer aldrig något klocklarm). Med mina vanliga rutiner får jag max en halvtimme över till löpning, och jag är ärligt talat rätt less på den typen av runda i de lokala motionsspåren just nu. Det får räcka med hundpromenaden.

Att löpningen är planerad till en viss tid fungerar för mig, och att ta sig hem från jobbet uppfyller detta kriterium. Förutom att ha med mig det jag behöver för att springa hem är det bara en rejäl lunch eller ett sent mellanmål som krävs.

Idag valde jag att springa Katarinavägen och Folkungagatan istället för längs Stadsgårdskajen. Lite finare utsikt (och ett kort avbrott för att hälsa på en fd arbetskamrat på en uteservering), men samtidigt 300 meter längre. Det var oväntat varmt idag och nästan helt vindstilla, så det var skönt att slippa stanna ännu en gång för broöppning.

Jag gillar att det är lagom långt att springa hem från jobbet. Jag hade nog sprungit dit ibland också om det bara hade funnits möjlighet att duscha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar