torsdag 19 mars 2015

#5: Inget New York i år

Jag har försökt att få en plats i New York City Marathon i tio års tid. Tre gånger har jag lyckats – 2006, 2010 och 2014 – men i år drog jag en nitlott i deltagarlotteriet igen. Jag räknade inte med att få en plats, hoppades nästan att jag inte skulle få det eftersom jag nöjer mig med Berlin i höst.

I år är det också första året på länge som jag inte är betalande medlem i New York Road Runners (NYRR). Det är ett medlemskap som snabbt betalar sig om man springer några av de många lopp som klubben arrangerar. I år planerar jag ingen resa till New York, och därmed heller inga lopp.

Det hart blivit en fin serie på vart fjärde år i NYC Marathon. Nu finns det förstås ingen garanti för lotterideltagare längre, så vi får se om jag har tur och får en plats 2018 eller om jag av någon anledning återvänder till New York tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar