tisdag 15 mars 2011

Inga fler halvmaror planerade i år

I höstas bestämde jag mig för att avstå Göteborgsvarvet 2011. Jag tyckte att det ligger för nära Stockholm Marathon, att det är för dyrt och att det är för trångt. En femårig tradition är därmed avslutad.

Förra året sprang jag också halvmaran Kungsholmen Runt. Trots ett halvstruligt arrangemang blev det en personlig succé – första gången sub90! Men i år krockar Kungsholmen med Sentrumsløpet, ett lopp jag inte vill avstå.

Stockholm Halvmarathon är ett favoritlopp som jag sprungit några gånger, men det ligger för nära Berlin Marathon som jag ska springa för första gången, förhoppningsvis på nytt personbästa.

Några andra halvmaror står inte på schemat. Tur då att jag redan hunnit med halvmaran i Barcelona i år och att det gick så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar