onsdag 11 augusti 2010

88

Den ursprungliga planen för dagen var att springa den sjätte deltävlingen av Xtreme. För närvarande är jag dock inte speciellt lockad av terränglöpning (med den stukade högerfoten i åtanke) och just nu lär Ursvik-spåret vara rent överjävligt halt och slaskigt. Vill jag kvalificera mig till finalloppet 8 september (genom att springa fem av sju deltävlingar) så finns det ytterligare en chans till det vid den sista deltävlingen om två veckor.

Eftersom det eventuellt blir en kompisrunda imorgon tänkte jag springa lite kortare idag. Jag valde att följa de vita pilarna, vilket faktiskt blir den rundan åt andra hållet jämfört med de gånger jag försökte undvika snöslasket i mars. Nu är pilarna inte täckta av snö och is längre, och om man följer dem blir det 4,9 kilometer – ungefär tre engelska mil.

Sensommarkvällen överträffade Googles grå satellitkarta.

Tempot kändes högt, men visade sig vara blygsamma 4:21 per kilometer. Då låter 6:47 per engelsk mil betydligt bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar