söndag 7 oktober 2012

Velamsund, akt tre (95 dagar)

Det var en perfekt dag för Hellasloppet, så det gjorde lite ont att inte springa. Jag gick inte ens den kilometer hemifrån som krävdes för att se löparna passera. Istället tog vi en tur med bilen.

Vi hade ett ärende åt Gustavsbergs-hållet, och jag ville passa på att ta återstående fyra kontroller i Velamsund på tillbakavägen. NackaOrienteringen Friska Nacka släppte inga nya kontroller i oktober, men jag har ju ändå en del kvar av det tidigare släppta. Nu är Velamsund äntligen avklarat efter mitt tredje besök i området.

Tjejen, hunden och kontrollen mellan två stenrösen.

Totalt ligger jag nu på 86 av 100 kontroller i det här orienteringsprojektet. De 14 jag saknar ligger tätt samlade i Orminge. Jag hoppas kunna ta dem springandes innan månaden är slut.

Det blev ännu ett stopp på hemvägen. Min medalj från Stockholm Marathon hamnade efter loppet i min systers ficka och har legat hemma hos henne sedan dess. Nu har jag hämtat hem den så att den får göra de andra sällskap i skokartongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar