tisdag 9 oktober 2012

Handlat på Stadium (93 dagar)

I augusti 2009, ett par månader innan den här bloggens första inlägg, gissade jag att min sluttid i Midnattsloppet skulle bli 41:59. Jag slog sedan gissningen med två sekunder, samtidigt som jag var tillräckligt nära för att vinna ett presentkort värt 1000 kronor på Stadium.

Det här presentkortet kunde bara användas för köp på nätet. Jag köpte en luftmadrass till sommaren efter, men sedan blev presentkortet liggande allt längre ner i mejlboxen. Sista giltighetsdag var den sista september i år, så förra söndagen försökte jag sätta sprätt på de återstående 761 kronorna.

Jag har haft svårt att hitta löparprylar att köpa eftersom jag tycker att jag egentligen redan har allt jag behöver. Men nu när jag var tvungen att göra några inköp började jag med att följa ett tips från Daniel och sedan bygga på med lite saker jag tror mig ha användning för. Det enda köpet som kan relateras till löpning var ett par funktionskalsonger av boxermodell.

Jag valde Stadium på Sergelgatan som uthämtningsplats, så idag när jag varit på kurs i stan gick jag dit och fick mitt paket av den trevliga butikspersonalen. Nu blir det provanvändning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar