lördag 13 oktober 2012

Åskådare idag, deltagare imorgon (89 dagar)

Förmiddagens promenad med hunden hade ett givet mål — startplatsen för Sörmland Ultra Marathon, SUM. Jag kom dit tio minuter i tio och tyckte att många ultralöpare hade samlats, men några minuter senare var de mer än dubbelt så många.

Information om hur man springer fel ges precis innan start.

Det fem mil långa loppet går till största del längs Sörmlandsledens första etapper, men direkt efter start avverkas först ett varv på Kärrtorpsspåret. Det innebär att man som åskådare kan stå kvar och få se deltagarna ordentligt utspridda eftersom tempot varierar väldigt mycket.

Ledarklungan på sex personer är långt före redan efter tio minuter.

Själv sprang jag två kilometer innan lunch, de första sedan Lidingöloppet, för att ha någonting i benen (och i huvudet) när jag åker till Hässelby imorgon. Jag ville kolla att jag fått ordning på min Garmin också, så jag inte blir utan mellantider som på Lidingöloppet. Hoppas att klockan klarar regnet imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar