torsdag 18 oktober 2012

Go west (84 dagar)

I slutet av året brukar jag åka till New York. I år har jag (ännu) inte någon sådan resa planerad. Det svider lite eftersom jag inte varit där sedan förra våren. Jag har varit i New York varje år sedan 2004 och saknar ”mitt andra hem” en hel del.

Jag har inte heller någon speciell anledning att åka dit. Inte för att jag behöver ha någon, för jag har varit i New York många gånger utan att springa NYC Marathon. Men det är ju lättare att motivera en resa om man har en speciell aktivitet planerad.

Omvänt brukar jag försöka passa in något lopp de gånger jag är i New York. Jag är ju medlem i New York Road Runners som nästan varje vecka arrangerar något lopp i staden, ofta i Central Park. I år är jag sugen på att springa Emerald Nuts Midnight Run på nyårsafton och sedan fira tolvslaget på Time Square. Man kan väl få drömma lite?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar