fredag 12 oktober 2012

Långt kvar till Boston (91 dagar)

Vårens Boston Marathon, det 117:e i ordningen, blev fulltecknat idag. Jag vet inte hur mycket marginal man behövde till sin kvalificeringstid för att få en plats, men jag har hur som helst ändå inte klarat kvalificeringstiden. Det är inte så många svenskar som springer i Boston — åtminstone inte om man jämför med NYC Marathon — men jag vet ett par svenskar som varit snabba nog att få plats 15 april 2013.

Nästa år behöver jag ta mig under 3:15 på distansen för att ha möjlighet att anmäla mig. Förmodligen behöver jag lite marginal också. Klarar jag det så blir det kanske Boston Marathon 2014. Klarar jag det inte innan Berlin Marathon i september så får jag väl springa i Boston först 2015. Men den som väntar på något gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar