fredag 26 oktober 2012

Ett, två och tre maratonlopp (76 dagar)

Jag sprang mitt första maratonlopp 2004. Året efter sprang jag Stockholm Marathon igen, vilket jag nu gör varje år. 2006 sprang jag både Stockholm Marathon och New York City Marathon. I tre år efter det blev det bara Stockholm, men 2010 sprang jag både Stockholm och NYC Marathon igen.

Sedan dess har jag sprungit två maratonlopp om året — Stockholm Marathon och Berlin Marathon 2011, Stockholm Marathon och Jubileumsmarathon 2012.

Jag är anmäld till både Stockholm Marathon och Berlin Marathon nästa år. Det finns dessutom en teoretisk möjlighet att det blir ett tredje maratonlopp under 2013 eftersom jag kan få en plats i NYC Marathons lotteri. Framöver får jag nog räkna med tre maratonlopp om året för att förverkliga mina maratondrömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar