torsdag 10 augusti 2017

#352: To Berlin or not to Berlin

När jag träffar folk från Tyskland så händer det att jag berättar att jag åker till Berlin vartannat år och varför jag gör det. Det irriterar mig att jag lägger till att det inte kommer att gå så bra i år. Risken är att det blir en självuppfyllande profetia.

För sisådär fem år sedan var det annorlunda. Då hade det gått bra en gång och jag förväntade mig stordåd vid nästa tillfälle. Då levde jag inte upp till det, men gången efter det gick det riktigt bra – trots diverse aber så sent som kvällen innan.

Jag har ingen aning om hur det kommer att gå i Berlin i år. Jag har bestämt att jag ska dit, och sedan får det gå hur det vill. Det är bättre att ha en positiv inställning oavsett hur det går. Det jag minns från tidigare år är helhetsupplevelsen av Berlinresan snarare än själva loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar