lördag 7 juli 2012

Hälften av Velamsund (187 dagar)

Vi har skaffat bil, så det blev lite lättare att ta sig till relativt avlägsna Velamsund än vad det hade varit med kollektivtrafiken. Flickvännen och hunden var nöjda med att sitta still eller bada medan jag flängde runt i skogen med min iPhone (och Friska Nacka-appen) i handen.

Lantlig stämning, men de flesta kontrollerna göms i skogen.

Det var hyfsat svår terräng att ta sig igenom för att nå flera av kontrollerna. Jag försökte tänka på min flickväns varnande ord om att det bara är en vecka till Jubileumsmarathon och inte läge att skada sig. Jag började med de sex kontrollerna öster om Velamsund och den närmast teaterplatsen. Sedan blev det en lätt lunch. Innan vi åkte därifrån tog jag tre till. 10 av 20 avklarade, resten får vänta till augusti.

Effektiv löptid och sträcka blev bara 46 minuter och 7,5 kilometer, men jag tyckte ändå att det kändes rätt lagom. Det jobbigaste var att det kliade fruktansvärt på benen direkt efteråt. Kanske var det en hel del myggbett och en och annan rispa från terrängen, men det såg också ut som någon typ av allergisk reaktion. Lite amatörmässigt med orientering i shorts, men det var väldigt varmt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar