fredag 20 juli 2012

Favoriten bland prylarna (175 dagar)

Ibland får man helt meningslösa saker i samband med att man springer ett lopp (utöver den obligatoriska funktionströjan). Det kan vara nästan vad som helst som försetts med loppets logga. Sedan ligger dessa och skräpar någonstans i den ständigt växande samlingen av saker som man aldrig använder men samtidigt inte kan förmå sig själv att slänga.

Men ibland har arrangören lyckats ta fram en produkt som faktiskt kommer till användning. Ett exempel på detta är handduken som delades ut av Stockholm Marathon för några år sedan.


Den är varken speciellt snygg eller märkvärdig på något sätt, men den fyller en funktion. Jag kan nog inte komma på något av det jag fått som jag har använt mer. Jag har med mig handduken på min pågående semesterresa och använde den för bara några minuter sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar