lördag 21 juli 2012

Bois de la Cambre (173 dagar)

Jag har haft lite ångest över att jag inte har sprungit något på semestern. Det har hunnit gå en vecka sedan Jubileumsmarathon. Efter ännu en sovmorgon blev det dessutom självklart så att vi drack ett par öl på stan medan vi iakttog belgarnas nationaldagsfirande.

När vi kommit tillbaka hem bestämde jag mig trots allt för att springa en runda innan grillen skulle tändas. Som tidigare föreslagits sprang jag till den stora parken Bois de la Cambre en dryg kilometer bort. Där valde jag att följa bilvägen som går nästan som en åtta genom parken, mest för att inte riskera att springa vilse.

Parken påminde mig både om Central Park i New York och Hagaparken hemma i Stockholm. Jag är mycket glad över att ha varit där och sett den och återvänder gärna för närmare utforskningar.

På väg tillbaka kände jag att maran fortfarande sitter i benen. Kanske var dagens runda på 7,4 km i mesta laget, men mentalt var det precis vad jag behövde. Fint också att få ett glas pastis i handen så fort jag kom innanför dörren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar