fredag 8 juni 2012

I väntan på semester (216 dagar)

Dagarna då jag kunde gå tidigt från jobbet är över. Jag har svårt att få in alla arbetsuppgifter mellan 9 och 18, och så kommer det att vara i fyra veckor till. Jag behöver gå hemifrån senast fem över åtta på morgonen och är tillbaka tidigast tio i sju. Det här innebär två saker:

1. Helgerna är heliga. Den här helgen, fortfarande med maratontunga ben, tänkte jag ta det försiktigt och nöja mig med lite orientering i Nyckelviken. Friska Nacka har placerat ut 11 kontroller där. De tre helger som sedan återstår innan jubileumsmaran ska jag försöka få till lite längre pass, mest för att bygga självförtroende.

2. På vardagarna får det bli korta pass, antingen sena kvällar eller tidiga morgnar. Jag föredrar det senare, — förutsatt att jag somnar tidigare än vad jag vanligtvis gör nu. Så länge det är ljust och fint (och lagom temperatur) innan frukost gäller det att passa på!

2 kommentarer:

  1. Jobbigt med så där långa dagar... (Hoppas de betalar/kompenserar dig bra!)Och ännu värre kan det bli om SL inte sköter sig...

    SvaraRadera
  2. Inte bra nog... Den reducerade tunnelbanetrafiken kommer förmodligen göra saken ännu värre, vilket också talar för morgonrundor. Jag blir hellre sen till jobbet än sen hem!

    SvaraRadera