måndag 25 juni 2012

Glömda saker (200 dagar)

I torsdags glömde jag mina solglasögon/löparglasögon vid ett besök hos hundvakterna. Jag fick klara mig utan solglasögon på midsommarafton och tänkte att jag skulle hämta dem senare under helgen i samband med en löptur.

Idag på förmiddagen hade jag med mig löparutrustningen i en ryggsäck när vi gick en promenad med hunden. Istället för att följa med tillbaka hem bytte jag om för att springa och hämta mina glasögon. Nu hade jag istället glömt min klocka. Skulle jag springa utan koll på tid och sträcka?

Jag löste det genom att ladda ned en app. Valet föll på RunKeeper, trots de problem min vän Daniel har haft med appen. Installation och registrering tog bara att ögonblick, sedan var jag iväg.

Välkommen till RunKeeper.

Jag tryckte på paus när jag var hos hundvakterna och hämtade glasögonen, men totaltiden inkluderar tiden jag stod stilla. Den totala sträckan blev 14 kilometer.

14 kilometer är inte mycket. Det är förvisso en tredjedels mara, men det är den enkla tredjedelen då man  fortfarande inte har ett bekymmer i världen. Idag kändes det dock i vaderna redan efter 11 kilometer och i höger knä efter 13. Bulan på vänster smalben kändes inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar