fredag 4 juni 2010

156

Om mindre än ett dygn springer jag mitt sjunde Stockholm Marathon. Jag är nog lika spänd nu som inför första gången, och det beror främst på att jag aldrig varit så osäker på hur det ska gå. Men jag tror att det kommer att gå bra. Förhoppningsvis riktigt bra.

Mitt startnummer är 3493. Jag har bestämt mig för att som vanligt springa i röd tröja. Övriga detaljer är vita ränder på ärmarna, svarta shorts och vit keps. Inga solglasögon i år, annars ser det ut som det brukar.

Same procedure as every year, James!

Jag gissar att jag kommer att springa ungefär i hastigheten 5 minuter per kilometer, men den som vill ha koll på läget kan beställa mellantider per sms för 35 spänn. Skicka SM 3493 till 72700 för att få mina tider vid 10 km, 21,1 km, 30 km samt målgång. Min syster brukar använda tjänsten för att få några minuters varsel på att jag ska nå stället där hon brukar stå.

Starten går 14:00 och jag hoppas alltså springa i mål på Stadion senast 17:30. Om man inte vill eller kan se loppet på plats så går det att följa direktsändningen på TV4 från 13:45 till 17:00. Alltså inte en chans att man kan se min målgång där...

Lämna gärna en kommentar där ni talar om hur ni kommer att vara klädda och var jag kan vänta mig att se er – det gäller både publik och andra löpare!

5 kommentarer:

  1. Grymt morgan. Rutin betyder mkt, har du återhämtat dig från Xtreme? Jag har 3947 svart kepa och gröna skjorts. Ses i D fållan.

    http://riotrun.blogspot.com/2010/06/15-ars-vantan-snart-over.html

    SvaraRadera
  2. Det lilla jag kände efter Xtreme försvann nog redan i torsdags. Vi kanske ses imorgon, men inte i fållan eftersom jag seedat upp mig till C. Lycka till i ditt första Stockholm Marathon, Daniel!

    SvaraRadera
  3. Vit keps även för mig, förmodligen vitt/orange linne, om jag inte tar det sprillans nya blågula linnet från Adidas från mässan. Svarta tights, Brooks-skorna igen som på Kungsholmen, velar fram och tillbaka ang. solbrillor. 890 på nummerlappen, grupp C.

    Ses vi på bloggträffen innan? Se bloggen...

    SvaraRadera
  4. Vi står där vi brukar och för lite oväsen, denna gång med förstärkning från Frösön och Modesto. Klädseln är jag osäker på, jeans och skjorta kanske.

    SvaraRadera
  5. Staffan: Jag hade missat ditt senaste inlägg. Konstigt. Jag brukar inte vara på plats så tidigt, men om jag är där då så letar jag upp er.

    M: Trevligt! Jag känner nog igen er oavsett din klädsel.

    SvaraRadera