tisdag 29 juni 2010

131

Nästa år ligger Göteborgsvarvet bara en vecka innan Stockholm Marathon, och jag har ännu inte bestämt om jag kommer att delta i jippot. Jag har sprungit de senaste fem åren och jag gillar att ha en anledning att besöka Göteborg varje vår, men kanske får det räcka nu.

Jag beställde Göteborgsvarvets femårsdiplom för fem veckor sedan, och det kom med posten igår. Lite lätt vikt, vilket man tydligen får vänja sig vid med vår brevlåda/brevbärare. Diplomet var ändå inget jag spontant känner att jag vill ha upp på väggen.

Bevis på uppskattning efter 105,5 kilometer.

Ett lite roligare dokument hade jag nog kunnat tänka mig. Mina resultat från de fem loppen fanns med i form av ett registerutdrag, printat 2010-06-15 kl 10:50:40 på ett separat papper tillsammans med mina adressuppgifter. Vilka som har signerat diplomet har jag ingen aning om – och vad är det för sommarjobbare som skrivit mitt namn med en trubbig tuschpenna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar