fredag 9 april 2010

212

Det är tråkigt att jag så lätt fastnar i en vana att springa en och samma runda vid nästan varje tillfälle jag ger mig ut. Här krävs det bättring! En av de saker jag älskar med löpningen är att röra mig på nya ställen, se andra delar av Stockholm (eller någon annan plats där jag kan tänkas befinna mig) och låta en del av min uppmärksamhet gå till att leta skyltar och markeringar.

Igår sprang jag åtminstone lite längre hemifrån än vanligt och började följa Hälsans stig Östberga-Stureby. Det var överraskande enkelt att hitta rätt med hjälp av skyltningen. Bara en gång trodde jag att jag råkat springa fel och tagit en ofrivillig genväg, men det var bara för att kilometerskylten närmast Huddingevägen tycks vara för tidigt placerad om man springer rundan medurs.

Jag kan väl inte påstå att Hälsans stig Östberga-Stureby bjuder på några häpnadsväckande skönhetsupplevelser under sina sju kilometer, men vissa partier blir säkert roligare när våren kommit lite längre. Det var mest gångvägar och breda trottoarer, men även ett grusgångsavsnitt vid Östbergabackarna.

Det blev 14 kilometer totalt, men om jag springer rundan igen så kommer jag att ta en närmare väg dit och hem. Då kan jag kanske få ner tiden under en timme och så slipper jag springa längs trafiktråkiga Örbyleden. Jag längtar sjukt mycket efter att det ska torka upp i skog och mark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar