fredag 30 april 2010

191

Jag hann inte med någon skogsrunda på förmiddagen. Det kändes viktigare att få allt i ordning, inte glömma någonting och hämta hyrbilen på utsatt tid.

Valet föll istället på Hälsans stig i Malmköping eftersom den i princip tangerar parkeringen där vi ställde bilen. Det var välskyltat, men det kändes lite kort mellan kilometermarkeringarna. Mestadels rörde jag mig genom bostadskvarter, hela tiden på asfalt och aldrig särskilt långt från min utgångspunkt. Precis när det började regna upptäckte jag att jag gjort ett fullt varv. Visserligen är Malmköping inte stort, men en runda på 4 kilometer är i futtigaste laget. Så jag sprang ett varv till.

Det var alltså inte särskilt spännande, och jag är lite besviken eftersom det finns både sjö och skog precis inpå. Direkt efter att jag avslutat varv nummer två traskade jag därför in i skogen. Jag såg direkt några olika markeringar, och uppe på krönet – Sörmlandsleden! Skarven mellan etapp 20 och etapp 21 ligger ett stenkast från där vi är inkvarterade. Jag hittade en internetanslutning först nu, men jag kunde förstås kollat upp detta tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar