fredag 16 april 2010

205

När jag lunkade iväg i riktning mot elljusspåret på andra sidan Hökarängen tänkte jag att jag skulle hitta mitt långpasstempo.

Oftast när jag är ute och springer brukar jag hamna runt 4:30 per kilometer. Jag brukar kalla det för mitt normaltempo, och det kan variera lite upp och ned beroende på dagsform, väder och miljö. Men idag kände jag mig aningen sliten och ville hellre ligga kvar i det lugna, bekväma tempot jag inlett med och istället kanske ta något varv extra i skogen.

Tyvärr kändes det som att jag höjde tempot efterhand, trots att klockan visade motsatsen. Varvtiderna ökade samtidigt som det alltmer började kännas som normaltempo. Slutsats? Jag är inte i bästa form, så jag kanske ska leta långpasstempo på nytt vid ett annat tillfälle. Jag har inte mätt upp hela dagens sträcka, men tempot landade förmodligen kring 5:25.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar