torsdag 1 april 2010

220

När jag vaknade hade jag ett helt knippe ursäkter till varför jag inte skulle springa idag. Jag började tänka ut dem redan i korridoren på väg till rummet inatt, kanske mest för att jag inte skulle känna mig besviken om det inte blev av. Fast det blev en liten runda trots allt.

Jag tog strandpromenaden åt andra hållet så långt det gick, och sedan en liten extra sväng förbi en båtklubb för att se en strandsnutt till. Tillbaka vid hotellet hade det gått en dryg kvart, och när jag kollat utcheckningstidens flexibilitet så blev det en lika lång sväng till, fast åt Palma-hållet. Jag sprang barhuvad, och de sista 7 minuterna hade jag solen i pannan, vilket inte kändes optimalt även om jag hade smort in mig. Men det kändes bra i kroppen att springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar