fredag 19 juni 2015

#97: Sju distanser och framtida mål

Istället för sju blommor tar jag fram sju olika distanser och drömmer om nya personliga rekord.

Maraton
Drömmålet är förstås maran under 3 timmar, men 3:10 ska jag kunna nå inom ett år.

30 kilometer
Jag har sprungit tre mil snabbare än 2:15, men ännu inte Lidingöloppet på medaljtid.

Halvmaraton
Förr ville jag klara 1:23 som kvalgräns till NYC Marathon, just nu nöjer jag mig med 1:27.

10 kilometer
Eftersom jag en gång knäckt 39-minutersvallen måste målet självklart vara att gå under 38.

5 engelska mil
Det går inte att sätta ett annat mål än att springa 8045 meter på under 30 minuter. Jobbigt!

4 engelska mil
Det dröjer innan jag springer NYRR-lopp igen, men 5 miles på 30 minuter innebär 4 på 24.

5 kilometer
Jag borde klara att gå under 19 minuter, förutsatt att jag springer något femkilometerslopp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar